Monday 19 December 2011

2011 to 2012...


Assalamualaikum semua,

Lama dah tak update blog. Kami tak berkesempatan, memandangkan kadar kesihatan yang tidak memberangsangkan…wahh bahasa skema! Lately, ramai yang ada health problem kan..so, you guys..silalah jaga kesihatan tu. Memandangkan tahun 2012 dah nak masuk, jagalah pemakanan, kesihatan anda sefamily.

Christmas dah nak dekat. Kita yang Melayu ni, takdela nak sambut kan.. But the promotion, bukan main lagi..amboi-amboi. Pergi sana, X-Mas…pergi sini, X-Mas.. Dah rasa duduk overseas la pulekk.. Shopping Mall pun banyak hias-hias untuk diorang sambut X-Mas. Banyak la booth-booth dibuka, ape lagi…sambil menyelam minum air. Mana-mana yang rasa nak beli tu, kita beli..hehe…nampak kot-kot boleh dibuat perhiasan cantik and cute, so…beli..mana la tau boleh buat persiapan raya ke kan..haha..
  
Tahun baru 2012 dah nak dekat. Sekejapnya la haiiii tahun 2011 ni berlalu. Tanpa kita sedari juga, tahun ni kita banyak lalui perkara-perkara yang tidak diingini. Semua tu dengan izin Allah. Kalau you all ingat balik, zaman dulu..zaman jahilliah…macam-macam perkara yang berlaku. Manusia zaman tu mengingkari segala perintah Allah. Then, you all tengok apa jadi zaman sekarang? Macam kembali kepada zaman dulu. MasyaAllah takutnya rasa. So, kita yang masih ada kesedaran ni, bantu-bantulah generasi kita, bangsa kita, agama kita. Marilah kita buat solat taubat, perbanyakkan ilmu dan amal ibadat. InsyaAllah..

So, disini..kami nak ucapkan Selamat Hari-Hari kepada semua. Semoga hari-hari anda ceria dan bahagia...senyum je - diri rasa bahagia (^_^).


No comments: