Tuesday 22 November 2011

Malaysia Boleh !!!

Hello Hello,

Amacam korang punya mood hari ni? Happy? Mestilaa happy kan..sebab semalam hari yang  bersejarah dan bermakna buat team Harimau Muda. Ribuan penonton menyaksikan perlawanan Malaysia vs Indonesia. Stadium Gelora Bung Karno sesak gila sampai penyokong-penyokong kene berdiri macam sardine yang dipack dalam tin. Memang gamat seperti minyak gamat.

Walaupun penyokong Malaysia boleh dikira dengan sempoa, tapi kita tetap Juara…itu yang penting. Balik ke tanahair dengan senyuman. Segala penat semput lelah berhasil. Syabas and tahniah.

Ternanti-nanti jugaklaa kot-kot ada announcement Cuti Peristiwa..tapi, macam takde je. Ok takpe, kita kerja..kerja pun 1 ibadah..ye dok? Hehe ayat nak sedapkan hati..buwekk.

Masa game tu berlangsung, perasan tak yang ada seorang pemain Indon ni – namanya Bonai (rambut ala-ala orang asli gitu) ? Kalau diorang dapat free kick or corner kick je, dia akan pergi ke gawang gol, baca-baca apa ntah, then dia akan goyangkan jaring gol kita (kepercayaan dia kot?). Wahh, siap ada jampi-jampi tu…masa penalty pun, si Gunawan tu kumat-kamit (hopefully dia baca ayat-ayat suci la kan). Hehe…

Well, dengan kuasa Allah, kita akhirnya berjaya membawa pulang emas untuk final bola semalam. Tak perlu kot nak jampi-jampi. Berdoa pada Allah pun dah memadai. Tak lupa juga, atlit-atlit lain yang berhempas pulas untuk meraih pingat untuk Negara. Team Malaysia, semoga anda semua terus maju ke hadapan, terus berjuang demi Negara. Congrats!!

So, kami rakyat jelata mengucapkan terima kasih atlit-atlit kebangsaan. Demi Negara yang tercinta…kami bangga jadi anak Malaysia!

p/s: Finally, kita dapat silent kan penyokong Indon yang tak hormat kan lagu Negaraku kita. Yeay..!!






                                                                                                                            

No comments: